Strona WWW – jak napisać dobry tekst o firmie?
Strony „O nas” lub „O firmie” są najczęściej odwiedzanymi zakładkami każdej strony firmowej. Niejednokrotnie to właśnie przeglądając te zakładki, potencjalny klient dokonuje wyboru odnośnie skorzystania, bądź nie, z naszych usług. Dlatego tak istotne jest stworzenie niezwykle interesującego dla odbiorców tekstu o firmie. Takiego, aby po jego lekturze konsument stwierdził: „Tym ludziom mogę zaufać, jest duża szansa, że będzie nam się idealnie współpracować”.
Co zatem powinien zawierać opis firmy?
Oryginalność i emocje
We współczesnych czasach praktycznie każda mała lub wielka firma, posiada swoją własną stronę internetową. Można spokojnie stwierdzić, że biznes bez niej praktycznie nie ma prawa bytu, nie istnieje. A jeśli nie istnieje w przestrzeni internetowej, to konsumenci nic o niej nie wiedzą.
Można zauważyć, ze większość tekstów „O nas” wygląda podobnie. Są napisane przy użyciu formalnego, sztywnego języka. Zatem nie są w stanie przekazać żadnych emocji.
Występują w nich slogany i sformułowania w rodzaju:
„Nasza oferta zaspokaja indywidualne potrzeby klienta.”,
„Posiadamy wieloletnie doświadczenie na rynku.”
„Celem naszej firmy jest satysfakcja klienta”,
„Oferujemy wysoką jakość w niskiej cenie”.
„Tworzymy produkty/usługi szyte na miarę.”
Aby zaistnieć, musimy więc stworzyć tekst oryginalny, nieszablonowy, wartościowy z punktu widzenia konsumenta, z którego dowie się że naprawdę jesteśmy godni zaufania i warto skorzystać z naszych usług.
Jeżeli już korzystać z gotowych rozwiązań, niech będą to zdania, które pokazują prawdziwe liczby, np.
- ile lat istnieje firma
- ilu obsłużyła klientów
- jakie kwoty pozwoliła im zarobić
- ile osób zaangażowanych jest do pracy w firmie itp.Autentyczność
Tekst na stronie „O nas” to nasza najlepsza wizytówka. Dobrze napisany tekst to najlepszy „ocieplacz” wizerunku firmy. Może pokazać klientowi, że ma do czynienia z ludźmi takimi samymi jak on, o podobnych zainteresowaniach w tematach muzycznych, filmowych itp.
Podstrona „O firmie” doskonale nadaje się do prezentacji zespołu firmy, pracowników. Najważniejsze jest to, aby opisy „O firmie” były autentyczne, gdyż internauci to na tyle świadomi konsumenci, którzy z łatwością wyłapują fałsz wynikający z twierdzeń rodzaju „indywidualne podejście do klienta”.
Każdy doskonale wie, że życie nie składa się tylko z pracy. Jeśli uchylisz rąbka tajemnicy i napiszesz o swoich zainteresowaniach prywatnych i Twoi pracownicy zrobią to samo, będzie to miły, oryginalny, a przede wszystkim AUTENTYCZNY akcent na stronie.
Opowiadanie historii – storytelling
Zastosowanie storytellingu, to doskonały pomysł na opis firmy na stronie internetowej. Historia dobrze opowiedziana to taka, która wywołuje u odbiorcy określone emocje. Powinna być autentyczna, prawdziwa, a nie wymyślona. Może to być przykładowo ciekawie przedstawiona historia powstania naszej firmy. Klient czytający tę historię powinien poczuć więź emocjonalną z bohaterem opowiadania.
Prosty i konkretny przekaz
Istotne jest to, aby opowiadana historia była krótka i treściwa. Nasze starania powinny iść w tym kierunku, aby napisać zrozumiały dla czytelnika dobry tekst content marketingowy, zawierający krótkie zdania. Stronę „O firmie” tworzymy bowiem dla konsumentów, a nie dla samych siebie. To odbiorca ma dowiedzieć się, o co nam chodzi i co chcemy mu zaoferować.
Podsumowanie
Strona www i teksty o firmie to wizytówka biznesu. Musimy zawsze mieć na uwadze, że jej treść ma ogromny wpływ na nasz wizerunek i na to, w jaki sposób będziemy postrzegani przez konsumentów.