Słownik pojęć na Twojej stronie WWW – czy warto?
Czy na Twojej stronie powinien powstać blog? A może lepiej poradnik? Czy jest zasadność utworzenia zakładki z FAQ (frequently asked questions – najczęściej zadawane pytania)? Czasami żaden z tych elementów nie jest potrzebny na stronie sklepu internetowego lub stronie firmowej, a w zupełności wystarczy przygotowanie i opublikowanie słownika pojęć. Oto, jakie płyną z niego korzyści.
Słownik pojęć będzie dobrze wpływał na pozycjonowanie
Słownik pojęć wzbogaci teksty na stronie o frazy kluczowe, które wpisują do wyszukiwarki Google potencjalni klienci. Np. gdy jesteś właścicielem sklepu stacjonarnego z biżuterią w Poznaniu oraz sklepu online, potencjalny klient może do Google wpisać „jubiler Poznań”.
Możesz samodzielnie sprawdzić, jakie słowa wpisują Twoi klienci, korzystając z narzędzia Planer słów kluczowych Google. Takich narzędzi jest więcej. Wprowadzenie słownika pojęć, takich jak „stal chirurgiczna”, „stal nierdzewna” i takim, o które Twój klient może pytać, spowoduje podniesienie pozycji strony w wynikach wyszukiwania na zapytania, które są najmocniej związane z produktami lub usługami oferowanymi przez Twoją firmę.
Co jeszcze zyskujesz?
Klienci zadają ciągle te same pytania?
Czy masz wrażenie, że ciągle odpowiadasz na podobne pytania? Że zmienia się jedynie pytający? Np. „czy mogę się kąpać w tym łańcuszku, czy to spowoduje, że szybko się zniszczy?” Lub „jaki materiał jest najbardziej podobny do złota?” Oferując produkty, tak naprawdę rozwiązujesz problemy ludzi i pomagasz im lepiej żyć. Czasami potrzebują kilku wskazówek, w innych wypadkach po prostu chcą sprawdzić czy sklep, z którego chcą kupić w ogóle istnieje, czy jedynie ma ładną stronę. Zadają więc pierwsze pytanie, jaki przychodzi im do głowy.
Słownik pojęć na stronie firmowej robi za Ciebie to:
- Wyjaśnia trudne zagadnienia, o które klient boi się zapytać lub pokazać, że ich nie wie;
- oszczędza Twój czas – w odpowiedzi na pytanie możesz wkleić link do odpowiedniego miejsca na podstronie ze słownikiem pojęć;
- stanowi wsparcie dla procesu pozycjonowania;
- stanowi wsparcie dla procesu sprzedaży – w słowniku pojęć możesz umieścić linki do konkretnych produktów z Twojego sklepu.
Stworzony przez Ciebie słownik pojęć może więc spełnić rolę asystenta, dzięki któremu oszczędzasz mnóstwo czasu. Może zawierać bogate opisy, wskazywać różnice między produktami lub rozwiewać wątpliwości dotyczące użytkowania czy trwałości. Umieszczając słownik pojęć na stronie niczego nie tracisz, a zyskujesz na kilku przestrzeniach. Może warto zastanowić się nad takim rozwiązaniem? 🙂