Księgowość, prawo, doradztwo, networking

Prezenty w biznesie – dlaczego warto je dawać?

Zbliża się Gwiazdka i niektóre firmy z chęcią sprawiają sobie świąteczne upominki. Wręczamy je między innymi naszym kluczowym klientom, partnerom biznesowym, jak i pracownikom. Jest to zarówno forma podziękowania im za dotychczasową współpracę, jak i szansa na ocieplenie wizerunku i wzmocnienie relacji.

Dlaczego warto dobrze przemyśleć, jaki prezent chcemy dać?

Najlepiej skupić naszą uwagę na grupie prezentów określanych jako „bezpieczne”, których ofiarowanie  nie narazi nas na gafę lub niezręczność, co najwyżej na nudę. Dlatego musimy zadać sobie kluczowe pytanie: czy zamierzamy powiększyć kolekcję piór w szufladzie naszego partnera biznesowego, czy spróbujemy zaskoczyć go czymś nowym i oryginalnym.  W przypadku pracownika – czy chcemy kupić mu coś praktyczniego do pracy, czy coś, z czego będzie mógł skorzystać w czasie wolnym.

Upominki biznesowe są doskonałym sposobem na wyrażenie wdzięczności za owocną współpracę i miniony wspólny rok. Pozwalają również budować pozytywne skojarzenia z naszą firmą czy produktem, a to z kolei korzystnie wpływa na decyzje biznesowe naszych partnerów biznesowych, a również decyzje zakupowe klientów.

Powinniśmy zastanowić się nad naszą relacją z osobą, którą chcemy obdarować, co wiemy o jej preferencjach i upodobaniach. Im bardziej oficjalna jest nasza relacja, tym prezent powinien być bardziej elegancki, np. dobre markowe wino, czy imienne zaproszenie na interesujący spektakl lub wystawę. Koncepcję firmowego podarunku należy starannie zaplanować po to, aby sprawiła ona pozytywny odbiór przez naszego partnera biznesowego lub pracownika.

W przypadku bliższych relacji, najlepiej będzie zdecydować się na upominek z gatunku praktycznych…

… oraz rozważyć takie kwestie takie, jak wiek, płeć oraz relacje, jakie nas łączą z drugą osobą. Może to być np. kalendarz, wizytownik, elegancki notatnik, kubek termiczny, teczka konferencyjna czy słodki zestaw (czekolada, herbata, kawa, miód?). Na tego typu gadżetach warto umieścić logo naszej firmy lub też imię i nazwisko klienta. Niezależnie od tego, jaki prezent ostatecznie wybierzemy, musimy mieć na uwadze przede wszystkim to, aby obdarowany poczuł się wyróżniony i doceniony.

Ważnym elementem prezentu biznesowego jest jego „obrandowanie” – na każdym prezencie lub dołączonych do nich karteczkach, umieśćmy logo naszej firmy, a w przypadku przekazania upominku przez firmy dostawcze, odręczny podpis osoby wysyłającej prezent, odręcznie napisane życzenia lub dedykacja, które dopełnią akt wręczania. Tak przygotowane upominki są dla firmy świetnym nośnikiem reklamowym, reklamą naszej marki.

Nawet małe upominki, mogą zwiastować wielkie sukcesy.

Wiadomą rzeczą jest, że w relacjach biznesowych każdy, nawet najdrobniejszy szczegół, odgrywa istotną rolę. A Wy, co byście chcieli dostać od swoich partnerów biznesowych? 🙂

 

 

Zapisz się

Do naszego newslettera
Bądź na bieżąco z nowościami w Concepcion i odbierz rabat 10% na pierwszą konsultację podatkową.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, m.in. newslettera, w tym pocztą elektroniczną, na udostępniony przeze mnie adres elektroniczny, od CONCEPCION Sp. z.o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, przy ul. Kasztanowa 32/15, NIP: 9671361439, REGON:31622051, KRS: 0000526305 zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.). Wiem, że zgodę tę mogę w każdej chwili cofnąć.