Księgowość, prawo, doradztwo, networking

Pozycjonowanie wizerunkowe – czy warto?

Nasze starania o reputację firmy w łatwy sposób mogą być nadszarpnięte poprzez negatywne opinie w sieci. Niezadowoleni klienci potrafią często zamieszczać negatywne komentarze o naszej firmie i marce. Jakie działania należy podjąć, aby w maksymalnym stopniu ustrzec się przed zgubnymi skutkami działalności użytkowników nieprzyjaźnie do nas nastawionych?

Istnieje pewien sposób, mianowicie nasz wizerunek w internecie może zostać ochroniony dzięki SERM, czyli Search Engine Reputation Management.

Skuteczne zarządzanie reputacją w wyszukiwarkach to takie działania, dzięki którym dostarcza się klientom informacje kształtujące spójny wizerunek firmy. Konsument, kierując się silnymi, negatywnymi emocjami, zamieszcza komentarze i opinie niesprawiedliwie dewaluujące reputację firmy. Anonimowość w internecie zapewnia bezkarną publikację dowolnych informacji, i bez znaczenia jest fakt, czy są one prawdziwe. Reputacja firmy w dużej mierze zależy od opinii, do których dotrą klienci. Należy też obiektywnie przyznać, że sami przedsiębiorcy niejednokrotnie mogą przyczynić się do powstania czarnego PR wokół marki, bowiem oferują produkty o niskiej jakości lub świadczą kiepskie usługi.

I w tym momencie dobre imię pomaga odzyskać pozycjonowanie wizerunkowe.

Pozwala też przyciągnąć użytkowników, którzy dopiero chcieliby skorzystać z usług danego przedsiębiorstwa.
Jak działa SEO wizerunkowe? Przede wszystkim dzięki SEO udaje się zapobiec wyświetlaniu w TOP 10 negatywnych komentarzy o firmie, w szczególności o jej kulturze organizacyjnej, panujących w niej warunkach pracy, czy też jakości sprzedawanych produktów oraz świadczonych usług. Kampania ta ma na celu wypromowanie w wyszukiwarce informacji, które w korzystnym świetle będą przedstawiały markę, tym samym kształtując jej wiarygodność.

Na strategię SERM składają się następujące działania.:

– Monitorowanie komentarzy w wynikach wyszukiwania

Specjaliści ds. marketingu non stop śledzą online opinie i komentarze na temat firmy obsługiwanego klienta. Czytają posty publikowane w mediach społecznościowych, na forach internetowych, czy też w komentarzach zamieszczonych na serwisach tematycznych. Wyniki researchu ujmowane są w postaci raportu.

– Usuwanie negatywnych opinii

W przypadku znalezienia niekorzystnych opinii o firmie, przeprowadza się konsultację z przedsiębiorcą w celu zweryfikowania, czy zamieszczone informacje są prawdziwe. Jeśli okaże się, że internauta opublikował komentarz pod wpływem impulsu i w znacznym stopniu wyolbrzymił zaistniałą sytuację, specjalista kontaktuje się z administratorem serwisu z wnioskiem o usunięcie wpisu.

– Pozycjonowanie unikalnych artykułów i wartościowych opinii

Aby pozytywne komentarze miały szansę dotrzeć do użytkowników poszukujących konkretnych informacji, powinny znaleźć się one jak najwyżej w wyszukiwarce. Aby to osiągnąć, w procesie pozycjonowania zwiększa się widoczność treści, które kształtują dobry wizerunek firmy w internecie.

– Systematyczne publikowanie ciekawych i pozytywnych artykułów promujących markę firmy

SERM to również publikowanie artykułów prezentujących spójny wizerunek przedsiębiorstwa i budujących jego dobrą reputację. Agencja przygotowuje więc teksty o działalności klienta, szczególnie uwypuklając wartości, którymi kieruje się w codziennych działaniach i procesach. W ten sposób prezentowane jest prawdziwe oblicze firmy w internecie.

Usługa pozycjonowania wizerunkowego niezbędna jest szczególnie w przypadku:
– firm zmagających się ze złym wizerunkiem w internecie,
– firm przykładających dużą wagę do dbałości o dobrą reputację,
– marek, które doświadczyły niesprawiedliwego zdewaluowania poprzez negatywne komentarze,
– osób związanych z działalnością publiczną, polityków, aktorów, artystów scenicznych.

Podsumowanie

Inwestycja w kampanię SERM to z całą pewnością długookresowe korzyści. Usuwanie z wyników wyszukiwania negatywnych opinii przyczynia się do tworzenia nowej treści dotyczącej firmy, marki lub osoby. Odpowiednie pozycjonowanie przyczynia się do zwiększenia zainteresowania produktami oraz usługami oraz wzrostu liczby materiałów i odnośników kierujących klientów do serwisu. A co najważniejsze: udaje się pozyskać liczne grono lojalnych klientów, którzy z czasem samodzielnie będą bronili reputacji przedsiębiorstwa.

Zapisz się

Do naszego newslettera
Bądź na bieżąco z nowościami w Concepcion i odbierz rabat 10% na pierwszą konsultację podatkową.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, m.in. newslettera, w tym pocztą elektroniczną, na udostępniony przeze mnie adres elektroniczny, od CONCEPCION Sp. z.o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, przy ul. Kasztanowa 32/15, NIP: 9671361439, REGON:31622051, KRS: 0000526305 zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.). Wiem, że zgodę tę mogę w każdej chwili cofnąć.