Księgowość, prawo, doradztwo, networking

Pozycjonowanie stron WWW w Google – czy warto?

Pozycjonowanie stron internetowych to przyspieszenie rozwoju praktycznie każdego projektu o charakterze biznesowym w sieci. Jednocześnie jest to jedna z najskuteczniejszych form reklamy w Internecie.

Z  wyszukiwarki Google w okresie miesiąca korzysta około 20 mln internautów, co stanowi 93% łącznej ich liczby. Świadczy to najlepiej o tym, że prowadząc biznes w Internecie, warto zadbać, aby nasi użytkownicy odnaleźli naszą witrynę internetową w wynikach wyszukiwania.

Co to właściwie jest pozycjonowanie stron WWW?

Najprostsza definicja pozycjonowania to zespół zaplanowanych działań podejmowanych w celu zapewnienia stronie internetowej widoczności w wyszukiwarce. Terminu „pozycjonowanie” używa się zamiennie ze skrótem SEO (od angielskiego Search Engine Optimization). Zasadniczym celem pozycjonowania jest zdobycie jak najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania.

Wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania, czyli w top10 wyszukiwarki Google, przekłada się na większą liczbę odwiedzin, a tym samym na dużą szansę na kliknięcie w link kierujący do naszej witryny. To z kolei zapewnia także wzrost rozpoznawalności marki i możliwość zdobycia przewagi nad konkurencją. Strona, która często pojawia się w wynikach wyszukiwania, zapada skuteczniej w pamięci potencjalnych klientów.

Kolejność, w jakiej wyniki widoczne są w wyszukiwarce, nie jest dziełem przypadku, jest ona bowiem uzależniona od algorytmu wyszukiwarki Google. Sposób działania tego algorytmu znany jest tylko w jakimś procencie. Specjaliści sądzą, że w trakcie ustalania pozycji w wyszukiwarce branych jest pod uwagę około 200 czynników. Ponadto algorytm jest nieustannie rozwijany przez Google, a jego duże aktualizacje noszą nazwy „odzwierzęce”, takie jak Panda, Pingwin czy Koliber.

Jakie są najważniejsze zalety pozycjonowania?

wzrost zaufania – wysokie pozycje w wyszukiwarce podnoszą wiarygodność strony; internauci bardziej ufają tym wynikom, niż reklamie;

koszty – to ile zapłacimy za pozycjonowanie, nie jest zależne od ilości kliknięć w link do naszej strony; działania SEO systematycznie prowadzą do wzrostu ruchu na stronie, a ten ruch nie zniknie z dnia na dzień, jak w przypadku zaprzestania publikacji reklam, jest on bowiem o wiele bardziej stabilny;

budowanie świadomości marki – jeśli posiadamy wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, nie znikamy z niej momentalnie; gdy ktoś wpisuje frazę kluczową, na podstawie której się pozycjonujemy, jesteśmy każdorazowo widoczni; w ten sposób budujemy świadomość marki nieporównywalnie skuteczniej niż byłoby to w przypadku reklam.

A co z wadami pozycjonowania? Czy występują?

Oczywiście, że tak i nie można ich pominąć przy omawianiu tematu pozycjonowania, a są to m.in.:

– koszt/inwestycja – SEO jest ekonomicznie wymagającą formą e-marketingu;
– praca pozycjonera wymaga dużo czasu, energii i wiedzy;
– brak doświadczenia i wiedzy może spowodować kary nałożone przez Google, które utrudnią lub zablokują pozycjonowanie strony
– tworzenie contentu na blogi i strony wymaga wiedzy i „umiejętności pisania pod SEO”, a więc nie obejdzie się bez inwestycji w copywritera.

Pozycjonowanie to proces składający się z tak wielu działań, że na każdym etapie możemy popełnić błędy, które sprawią, że nie osiągniemy zamierzonych efektów. Dlatego też podjęcie jakichkolwiek prac winno być poprzedzone upewnieniem się, jakich błędów należy unikać i co robić, by uzyskać wysokie pozycje w wyszukiwarce.

Decydując się na kompleksowe działania marketingowe, musimy mieć na uwadze nie tylko o algorytmy wyszukiwania, ale przede wszystkim o oczekiwania użytkowników.

Czy pozycjonowanie stron przynosi klientów?

To, czy pozycjonowanie stron internetowych okaże się w ostatecznym efekcie opłacalne, zależy od wielu czynników. Zależy również od branży. Jest to złożony, długofalowy proces, wymagający czasu. Efektów nie można się spodziewać z dnia na dzień, to jest niemożliwe. Jeżeli jednak jesteśmy cierpliwi i możemy poczekać, to dobrze zaplanowana strategia pozycjonowania może wygenerować nam na stronie olbrzymi ruch, który musimy odpowiednio wykorzystywać i konwertować w Klientów.

Podsumowanie

Pozycjonowanie stron www to najefektywniejsza forma promocji w Internecie. Warto jednak przemyśleć powierzenie pozycjonowania strony dobrej agencji SEO, posiadającej duże doświadczenie. Wtedy będzie można spać o wiele spokojniej i nie będziemy musieli poświęcać sporej ilości czasu na edukację i zdobywanie doświadczenia, czego nie da się osiągnąć w miesiąc czy dwa.

Zapisz się

Do naszego newslettera
Bądź na bieżąco z nowościami w Concepcion i odbierz rabat 10% na pierwszą konsultację podatkową.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, m.in. newslettera, w tym pocztą elektroniczną, na udostępniony przeze mnie adres elektroniczny, od CONCEPCION Sp. z.o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, przy ul. Kasztanowa 32/15, NIP: 9671361439, REGON:31622051, KRS: 0000526305 zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.). Wiem, że zgodę tę mogę w każdej chwili cofnąć.