Księgowość, prawo, doradztwo, networking

Czy warto napisać poradnik dla klientów i gdzie go umieścić?

Ostatnio na naszym blogu pisaliśmy o tym, że warto zadbać o to, by w sklepie internetowym lub na stronie WWW, oprócz bloga, znajdował się słownik pojęć. Przedstawiliśmy zalety takiego rozwiązania, zarówno dla użytkowników jak i dla robotów Google, których zadaniem jest zrozumienie publikowanych treści i umiejscowienie strony WWW w odpowiednim miejscu w rankingu wyszukiwania (im wyżej, tym lepiej).

Dzisiaj chcemy przedstawić Wam propozycję, która może okazać się dla Was równie ciekawa i sprawdzić się w jednym szczególnym przypadku – jeżeli wiesz, że nie planujesz publikować regularnych wpisów na blogu. Treści, które będą rozwiązywały wyzwania i problemy klienta oraz opisywały sposoby na wykorzystywanie produktów lub usług można umieścić w formie bloga, słownika pojęć, a także… PORADNIKA

Warto umieścić go w ramach osobnych podstron na Twojej stronie WWW lub e-sklepie. Każda podstrona powinna rozwiązywać jeden problem np. wyjaśnienie korzyści i sposoby użytkowania oferowanych przez Ciebie produktów. 

Jak to robi Allegro?

Allegro przygotowało specjalną sekcję “Inspiracje”, która rozwiewa różne wątpliwości, sugeruje rozwiązania, podpowiada. Jest ona szczególnie przydatna dla osób, które muszą kupić coś, na czym raczej się nie znają, albo mało znają. W ramach poradnika, umieszczone są odpowiedzi na najczęstsze problemy ludzi dotyczące tego np. właśnie “jaki wybrać monitor?”, a przede wszystkim grafiki monitorów i odnośniki do odpowiednich aukcji, na których można je kupić. 

Kto najbardziej skorzysta na poradniku?

Kupując po raz kolejny ten sam produkt np. proszek do prania bio lub ulubiony perfum, zazwyczaj jesteśmy zdecydowani na tę markę, której używaliśmy dotychczas. Nie potrzebujemy wtedy robić rozeznania w innych produktach, podobnych do oryginalnego. (Chyba, że nam się znudzi, albo uznamy, że jest już dla nas za drogi).

Natomiast gdy kupujemy coś pierwszy raz, chcemy, aby ktoś nam doradził. W idealnym świecie jest to drugi człowiek – konsultant w sklepie, który zachwala atuty konkretnego produktu lub pokazuje nam wachlarz innych propozycji, z którego możemy wybrać.

Wyobraź sobie, że postanawiasz kupić nowy monitor przez internet. Jesteś zdania, że stary nie spełnia już swojej funkcji – bolą Cię od niego oczy, zbyt długo łączy się z komputerem, jest zbyt niewyraźny, zbyt mały itp. Postanawiasz więc zrobić rozeznanie – po ile są nowe monitory, jak sprawdzić realną wielkość (co oznaczają te cale?), czy potrzebujesz zakrzywioną matrycę, itp. 

Odpowiedzi na te pytania znajdziesz  we wpisach blogowych, które wyświetlą Ci się po wpisaniu w Google odpowiednich słów, ale również właśnie na stronach poradnikowych, takich jak Inspiracje Allegro.

Zalety poradnika na Twojej stronie WWW

  1. Rozwiązywanie problemów Twojego potencjalnego klienta – odpowiedzi podsuwające konkretne produkty.
  2. Wzmocnienie zaufania do marki oraz jej wiarygodność
  3. Poradnik, który jest bogaty w odpowiednie frazy kluczowe korzystnie wpłynie na pozycję strony WWW w wyszukiwarce Google.

Mamy nadzieję, że pomyślisz nad uruchomieniem podobnego poradnika na swojej stronie. Możesz zainspirować się tym, jak to robi Allegro

 

Zapisz się

Do naszego newslettera
Bądź na bieżąco z nowościami w Concepcion i odbierz rabat 10% na pierwszą konsultację podatkową.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, m.in. newslettera, w tym pocztą elektroniczną, na udostępniony przeze mnie adres elektroniczny, od C O N C E P C I O N Sp. z.o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, przy ul. Kasztanowa 32/15, NIP: 9671361439, REGON:31622051, KRS: 0000526305 zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.). Wiem, że zgodę tę mogę w każdej chwili cofnąć.