Księgowość, prawo, doradztwo, networking

LOGO – dlaczego jest tak ważne? (podstawa identyfikacji wizualnej)

Niektórzy z nas sądzą, że wprowadzenie na rynek nowej marki jest banalnie proste. Nic bardziej mylnego. W dzisiejszej rzeczywistości wiąże się to z nie lada wyzwaniem. Konkurencja w każdej niemal branży sprawia, że coraz bardziej istotna staje się identyfikacja wizualna firmy kreująca jej wizerunek na zewnątrz.

Istotnym elementem komunikacji wizualnej marki jest logo. Firmy, rozpoczynające działalność z niestarannie wymyślonym i wykonanym logo, albo co gorsza bez niego, popełniają niewybaczalny błąd. Bowiem ten niewielki, wydawać by się mogło niepozorny element, może skutecznie zwiększać rozpoznawalność marki i tym samym wpływać na jej efektywność. Jeśli dodać do tego pozytywne opinie o firmie, rekomendacje oraz wysoką jakość świadczonych usług, otrzymujemy najlepszy przepis na biznesowy sukces.

Czym jest identyfikacja wizualna?

Identyfikacja wizualna jest zbiorem różnych elementów, najczęściej graficznych, ale również typograficznych oraz o innym charakterze, mających za zadanie zwiększyć rozpoznawalność marki na rynku. Dzięki temu wszelkie prezentowane przez daną firmę komunikaty marketingowe charakteryzują się spójnością, współgrają ze sobą i nawzajem się wzmacniają.

Identyfikacja wizualna, wspomaga świadomość marki z uwagi na to, że wpływa na emocje odbiorców i wywołuje konkretne skojarzenia. A umiejętnie zaprojektowana i stworzona sprawia, że prawdopodobieństwo zapamiętania, a następnie rozpoznania danej marki znacznie się zwiększa. Powodowane jest to tym, że spójność przekazu wizualnego wzbudza zaufanie i odbiorcy odnoszą wrażenie, że kupują produkty lub korzystają z usług firmy wiarygodnej, gwarantującej bezpieczeństwo i wysoką jakość.

Większość ludzi to wzrokowcy wykazujący bardzo dużą wrażliwość na obrazy, które oglądają w swojej codzienności. Mogło by się wydawać, że znak graficzny jakiejś firmy jest mało istotny, ale to właśnie on najprędzej przedostanie się do naszej podświadomości, przekazując o wiele więcej niż słowa.

Logo będzie powielane w wielu miejscach i na wielu materiałach, na stronie www, ulotkach, wizytówkach, reklamach w mediach, na akcesoriach, a nawet na budynkach. Musi zatem nie tylko cieszyć oko, ale też wzbudzać zainteresowanie, czy też pozytywnie kojarzyć się z marką, którą identyfikuje.

Przede wszystkim jednak powinno zawierać w sobie informacje, nieść za sobą przekaz np. do kogo kieruje się ofertę marki i jakie przekazuje wartości.

Logo jest niekwestionowanym sercem identyfikacji marki i obok nazwy stanowi jeden z jej najważniejszych elementów. Logo, tak samo, jak nazwa powinno służyć przez lata, sygnując markę i wyróżniając oferowane przez nią produkty oraz usługi.

Korzyści płynące z posiadania dobrej identyfikacji wizualnej

Dobrze przemyślana i zaprojektowana identyfikacja wizualna może zapewnić znaczną przewagę nad konkurencją. Jeśli do tego jest wyrazista i rozpoznawalna, dana marka zyskuje przekonanie, że odbiorcy będą ją łatwo kojarzyli. A to oczywiście przekłada się na większe zainteresowanie, a co za tym idzie zyski.

Co jeszcze można osiagnąć dzięki dobrej identyfikacji wizualnej:

  • wyróżnienie – wprowadzając na rynek zupełnie nową markę lub produkt czy usługę, warto daną markę, produkt czy usługę wyróżnić, co umożliwia właśnie identyfikacja wizualna.
  • zaufanie – dobra identyfikacja wizualna tworzy u odbiorców konkretny obraz firmy i pomaga budować zaufanie do niej.

Podsumowanie

Identyfikacja wizualna marki jest w zasadzie podstawą jej odpowiedniego „pokazania się” na rynku branżowym. Potencjalni klienci powinni widzieć markę, a zadaniem identyfikacji wizualnej jest odpowiednio ją zaprezentować. Starannie przemyślana i odpowiednio zaprojektowana, wzbudza pozytywne emocje, zainteresowanie i zaufanie, a to z kolei skłania odbiorców do zakupu produktów lub skorzystania z usług właśnie tej, a nie innej firmy, co dalej przekłada się na zysk. Warte zapamiętania jest to, że jeśli nawet produkt czy usługa są najwyższej jakości, mogą przepaść w gąszczu ofert wyłącznie dlatego, że nie zostały wyposażone w dobrą identyfikację wizualną.

Podsumowując w wielkim skrócie – po co firmie identyfikacja wizualna? Dla pełnego wykorzystania potencjału marki i zwiększenia sprzedaży.

Zapisz się

Do naszego newslettera
Bądź na bieżąco z nowościami w Concepcion i odbierz rabat 10% na pierwszą konsultację podatkową.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, m.in. newslettera, w tym pocztą elektroniczną, na udostępniony przeze mnie adres elektroniczny, od CONCEPCION Sp. z.o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, przy ul. Kasztanowa 32/15, NIP: 9671361439, REGON:31622051, KRS: 0000526305 zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.). Wiem, że zgodę tę mogę w każdej chwili cofnąć.