Jak zwiększyć ruch na stronie wykorzystując content marketing?
Content marketing to strategia marketingowa oparta o wykorzystywanie różnego rodzaju treści celem wzbudzenia zaufania, zainteresowania potencjalnych odbiorców, jak i tworzenia relacji oraz dostarczania dodatkowych korzyści w formie wiedzy lub porady. Jeśli powiedzie się już zainteresowanie użytkowników marką, produktem, ofertą itp., dalszym etapem jest wzbudzenie w nich potrzeby posiadania.
W content marketingu można wykorzystywać różne formy treści, takie jak:
– wpisy na blogu,
– posty w mediach społecznościowych,
– nagrania wideo na Youtube,
– podcasty,
– webinary,
– infografiki.
Sposobów zwiększenia ruchu na stronie jest wiele. A oto niektóre z nich:
1. Pisanie artykułów na popularne tematy
Najlepiej zorientować się przy użyciu narzędzia Google Trends, jakie tematy zyskują w tym momencie popularność. W ten sposób można łatwiej dotrzeć do dużego grona odbiorców niewielkim kosztem.
2. Pisanie dłuższych i emocjonalnych nagłówków
Badania potwierdziły, że dłuższe nagłówki w treści mają znaczący wpływ na częstsze udostępnianie contentu w mediach społecznościowych. Podobnie tytuły, które wywołują silne emocje, uzyskują dużo więcej kliknięć. Na emocje odbiorców można więc wpływać odpowiednimi sformułowaniami.
3. Wykorzystywanie dynamicznego montażu wideo
Content marketing to również treści wideo, audio oraz materiały graficzne. Coraz bardziej docenianym przez użytkowników contentem jest właśnie wideo, które można wykorzystać do lepszego przedstawienia swojej oferty i firmy. Aby na dłużej zatrzymać uwagę użytkownika, musimy zadbać o wysoki poziom nagrań, bowiem odbiorcy coraz większą wagę przykładają nie tylko do tego, co jest przedstawiane na nagraniu, ale w jaki sposób.
4. Tworzenie angażujących postów w mediach społecznościowych
Posty powinny być angażujące i przekazywać jakąś konkretną wartość. W treści można dodać fragment przygotowanego artykułu lub wypunktować, czego może czytelnik się dowiedzieć z danego wpisu. Niezłym rozwiązaniem jest również przedstawienie swoich przemyśleń, newsów z branży lub danych statystycznych, które były inspiracją do jego powstania.
5. Wykorzystanie fraz związanych z marką
Aby optymalizować swoje treści pod SEO, nie możemy skupiać się wyłącznie na wykorzystywaniu fraz produktowych, ale nie możemy zapominać o frazach brandowych. Jest to bardzo przydatne dlatego, że takie frazy zazwyczaj nie mają wysokiej konkurencji, dzięki czemu łatwiej można osiągnąć w miarę wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Ponadto frazy brandowe są bardzo często wykorzystywane przez klientów, którzy są już na ostatnim etapie procesu zakupowego, dzięki czemu można „upiec dwie pieczenie przy jednym ogniu” – zwiększyć ruch na stronie i zwiększyć wyniki współczynnika konwersji.
6. Linkbaiting
Linkbaiting to doskonały i bardzo skuteczny sposób na zwiększenie ruchu na stronie, wymagający jednak dużych nakładów pracy i czasu. Z grubsza polega on na opracowywaniu na tyle interesujących i angażujących treści, aby użytkownicy zechcieli się nimi dzielić z innymi. Mogą to być wywiady, wyniki badań, rankingi itp. Odmianą linkbaitingu jest również egobaiting, polegający na wspominaniu w treści o wybranych osobach, markach – wówczas istnieje szansa, że informacje o przygotowanej przez nas treści będą chętniej udostępniane. Na ile skuteczna będzie dystrybucja treści, na tyle wzrośnie na ruch na stronie.
Podsumowanie
O skutecznej strategii marketingu internetowego mówi się: „content is king”. Musimy jednak pamiętać, że tworzone treści content marketingowe muszą nadążać za zmieniającymi się trendami i być optymalnie dostosowane do potrzeb użytkowników.
Niejednokrotnie konieczne będzie więc wykorzystywanie rozwiązań niestandardowych, aby uzyskać zadowalające efekty.