Jak tworzyć skuteczne treści na Linkedin?
LinkedIn jest międzynarodowym portalem społecznościowym, którego celem jest poszerzanie kontaktów zawodowo-biznesowych.
Obecnie LinkedIn jest dostępny w kilkunastu wersjach językowych i nieustannie zwiększa swój zasięg. Charakteryzuje się ogromnym potencjałem marketingowym, co oczywiście zostało dostrzeżone nawet przez największych światowych gigantów w dziedzinie informatyki.
Aktualnie LinkedIn oceniany jest bardzo wysoko, jako profesjonalny serwis, pozwalający m.in. na:
– opisywanie kolejnych etapów kariery i dokumentowanie jej;
– ciągłe poszukiwanie nowych możliwości rozwoju;
– możliwość prowadzenia rozmów biznesowych;
– dbałość o wizerunek, zarówno własny, jak i firmy, której jest się częścią;
– szeroko pojęty rozwój kariery.
W związku z tak ogromnymi możliwościami tego serwisu, założenie konta na portalu LinkedIn przez każdego, komu zależy na zdobywaniu nowych zawodowych doświadczeń i rozwoju kariery, jest zdecydowanie bardzo dobrym pomysłem. Czy jednak samo posiadanie konta jest wystarczające dla szybkiego i dynamicznego rozwoju naszej kariery? Niestety, nie. Konieczne bowiem jest zaangażowanie, poprzez wysokojakościowy, specjalistyczny, unikatowy content.
Nasuwa się pytanie: o czym i jak pisać posty na LinkedIn?
LinkedIn jest o tyle kuszący, że pozwala na udostępnianie naprawdę obszernych treści. Posty i aktualizacje muszą zająć maksymalnie 1 300 znaków, natomiast artykuły mogą mieć nawet 125 000 znaków! Tak obszerne artykuły, to prawie objętość książki.
To oczywiście świetna informacja, ale wciąż pozostaje otwartym pytanie, o czym pisać na LinkedIn, aby skutecznie zaangażować społeczność.
Poniżej kilka propozycji:
Treści branżowe
Udowodnij, że jesteś ekspertem w danej dziedzinie. Redaguj takie artykuły branżowe, które będą odbierane jako merytoryczne i przepełnione wyselekcjonowanymi, niepowtarzalnymi i ciekawymi treściami.
Treści okołobranżowe
Podkreślaj swoją wszechstronność, nie ograniczaj się wyłącznie do zagadnień z branży, którą się zajmujesz. Na LinkedIn można właściwie pisać o wszystkim – byleby treści były użyteczne.
Trendy i nowinki
Komentuj trendy i nowinki pojawiające się w Twojej branży. Bez zbędnej zwłoki odnoś się do wydarzeń sprzed kilku minut. Po kilku dniach maleje bowiem szansa na oryginalność wywodu i duże zasięgi artykułu.
Anegdoty i ciekawostki
Nie wszystkie nasze publikacje muszą być specjalistycznymi artykułami. Często przecież właśnie krótkie wpisy – posty w formie anegdot, czy ciekawostek, stają się viralami (szybko rozchodzącymi się treściami) i pozwalają osiągać ogromne zasięgi.
Sukcesy
Opisuj różne ważne wydarzenia z Twojego życia, które świadczą o tym, że stale się rozwijasz i jesteś doceniany. Dobrze jest zamieścić informację o zdobytych tytułach naukowych, ewentualnych awansach, ukończonych kursach, szkoleniach, czy też zaproszeniach do wystąpienia na znanych i cenionych konferencjach.
Porady
Staraj się udzielać porad. Bardzo popularne są aktualnie artykuły typu tips & tricks (porady i wskazówki). Pozwoli to na udowodnienie, że nie jesteśmy nastawieni wyłącznie na zyski, lecz jako specjaliści, chcemy po prostu bezinteresownie pomagać.
Aktualności
Z zachowywaniem obiektywizmu, odnoś się do wydarzeń interesujących społeczność, szczególnie do tematów, które poruszają tłumy. Pamiętaj też o szybkiej reakcji na aktualności, czyli o zasadach real-time marketingu (marketing dziejący się w czasie rzeczywistym).
Jak pisać posty na LinkedIn?
-
- często,
- regularnie,
- w określone dni,
- o określonych porach,
- prostym językiem.
- bez błędów ortograficznych, interpunkcyjnych, językowych i stylistycznych.
Z ciekawostek: gdy opublikujesz posta na LinkedIn, zaangażuj się w posty innych osób – komentuj, zostawiaj reakcje itp. Zobacz, co wtedy wydarzy się z Twoim postem 🙂
Korzyści z publikowania artykułów na LinkedIn
Do najważniejszych z nich należą:
– systematyczne zwiększanie zasięgów;
– stwarzanie pozytywnego wizerunku eksperta, który chętnie dzieli się specjalistyczną wiedzą;
– reklama własnej firmy, a w ślad za tym – zwiększanie sprzedaży;
– budowanie wizerunku firmy jako zaangażowanej i kreatywnej wśród obecnych i przyszłych klientów.
Linkedin jest odpowiedzią na współczesne trendy marketingowe. Pozwala budować zarówno markę osobistą, jak i całej firmy. Artykuły, poruszające odpowiednie treści i tworzone w odpowiedni sposób, mogą zaangażować użytkowników LinkedIn do czytania, komentowania i udostępniania, a kolejno przekuć się w niebywały marketingowy sukces.