Księgowość, prawo, doradztwo, networking

Jak tworzyć skuteczne treści na Linkedin?

LinkedIn jest międzynarodowym portalem społecznościowym, którego celem jest poszerzanie kontaktów zawodowo-biznesowych.
Obecnie LinkedIn jest dostępny w kilkunastu wersjach językowych i nieustannie zwiększa swój zasięg. Charakteryzuje się ogromnym potencjałem marketingowym, co oczywiście zostało dostrzeżone nawet przez największych światowych gigantów w dziedzinie informatyki.

Aktualnie LinkedIn oceniany jest bardzo wysoko, jako profesjonalny serwis, pozwalający m.in. na:
– opisywanie kolejnych etapów kariery i dokumentowanie jej;
– ciągłe poszukiwanie nowych możliwości rozwoju;
– możliwość prowadzenia rozmów biznesowych;
– dbałość o wizerunek, zarówno własny, jak i firmy, której jest się częścią;
– szeroko pojęty rozwój kariery.

W związku z tak ogromnymi możliwościami tego serwisu, założenie konta na portalu LinkedIn przez każdego, komu zależy na zdobywaniu nowych zawodowych doświadczeń i rozwoju kariery, jest zdecydowanie bardzo dobrym pomysłem. Czy jednak samo posiadanie konta jest wystarczające dla szybkiego i dynamicznego rozwoju naszej kariery? Niestety, nie. Konieczne bowiem jest zaangażowanie, poprzez wysokojakościowy, specjalistyczny, unikatowy content.

Nasuwa się pytanie: o czym i jak pisać posty na LinkedIn?

LinkedIn jest o tyle kuszący, że pozwala na udostępnianie naprawdę obszernych treści. Posty i aktualizacje muszą zająć maksymalnie 1 300 znaków, natomiast artykuły mogą mieć nawet 125 000 znaków! Tak obszerne artykuły, to prawie objętość książki.

To oczywiście świetna informacja, ale wciąż pozostaje otwartym pytanie, o czym pisać na LinkedIn, aby skutecznie zaangażować społeczność.

Poniżej kilka propozycji:

Treści branżowe

Udowodnij, że jesteś ekspertem w danej dziedzinie. Redaguj takie artykuły branżowe, które będą odbierane jako merytoryczne i przepełnione wyselekcjonowanymi, niepowtarzalnymi i ciekawymi treściami.

Treści okołobranżowe

Podkreślaj swoją wszechstronność, nie ograniczaj się wyłącznie do zagadnień z branży, którą się zajmujesz. Na LinkedIn można właściwie pisać o wszystkim – byleby treści były użyteczne.

Trendy i nowinki

Komentuj trendy i nowinki pojawiające się w Twojej branży. Bez zbędnej zwłoki odnoś się do wydarzeń sprzed kilku minut. Po kilku dniach maleje bowiem szansa na oryginalność wywodu i duże zasięgi artykułu.

Anegdoty i ciekawostki

Nie wszystkie nasze publikacje muszą być specjalistycznymi artykułami. Często przecież właśnie krótkie wpisy – posty w formie anegdot, czy ciekawostek, stają się viralami (szybko rozchodzącymi się treściami) i pozwalają osiągać ogromne zasięgi.

Sukcesy

Opisuj różne ważne wydarzenia z Twojego życia, które świadczą o tym, że stale się rozwijasz i jesteś doceniany. Dobrze jest zamieścić informację o zdobytych tytułach naukowych, ewentualnych awansach, ukończonych kursach, szkoleniach, czy też zaproszeniach do wystąpienia na znanych i cenionych konferencjach.

Porady

Staraj się udzielać porad. Bardzo popularne są aktualnie artykuły typu tips & tricks (porady i wskazówki). Pozwoli to na udowodnienie, że nie jesteśmy nastawieni wyłącznie na zyski, lecz jako specjaliści, chcemy po prostu bezinteresownie pomagać.

Aktualności

Z zachowywaniem obiektywizmu, odnoś się do wydarzeń interesujących społeczność, szczególnie do tematów, które poruszają tłumy. Pamiętaj też o szybkiej reakcji na aktualności, czyli o zasadach real-time marketingu (marketing dziejący się w czasie rzeczywistym).

 

Jak pisać posty na LinkedIn?

    • często,
    • regularnie,
    • w określone dni,
    • o określonych porach,
    • prostym językiem.
    • bez błędów ortograficznych, interpunkcyjnych, językowych i stylistycznych.

Z ciekawostek: gdy opublikujesz posta na LinkedIn, zaangażuj się w posty innych osób – komentuj, zostawiaj reakcje itp. Zobacz, co wtedy wydarzy się z Twoim postem 🙂

Korzyści z publikowania artykułów na LinkedIn

Do najważniejszych z nich należą:

– systematyczne zwiększanie zasięgów;
– stwarzanie pozytywnego wizerunku eksperta, który chętnie dzieli się specjalistyczną wiedzą;
– reklama własnej firmy, a w ślad za tym – zwiększanie sprzedaży;
– budowanie wizerunku firmy jako zaangażowanej i kreatywnej wśród obecnych i przyszłych klientów.

Linkedin jest odpowiedzią na współczesne trendy marketingowe. Pozwala budować zarówno markę osobistą, jak i całej firmy. Artykuły, poruszające odpowiednie treści i tworzone w odpowiedni sposób, mogą zaangażować użytkowników LinkedIn do czytania, komentowania i udostępniania, a kolejno przekuć się w niebywały marketingowy sukces.

Zapisz się

Do naszego newslettera
Bądź na bieżąco z nowościami w Concepcion i odbierz rabat 10% na pierwszą konsultację podatkową.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, m.in. newslettera, w tym pocztą elektroniczną, na udostępniony przeze mnie adres elektroniczny, od CONCEPCION Sp. z.o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, przy ul. Kasztanowa 32/15, NIP: 9671361439, REGON:31622051, KRS: 0000526305 zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.). Wiem, że zgodę tę mogę w każdej chwili cofnąć.