Jak tworzyć grafiki do mediów społecznościowych, nie będąc grafikiem?
Wiele firm i marek osobistych szuka obecnie klientów w Internecie i zastanawia się, jak zaistnieć. W swoich wcześniejszych postach pisaliśmy już wielokrotnie o marketingu internetowym. Pisaliśmy o sile mediów społecznościowych, pozycjonowania itp.
Dzisiaj chcemy pokazać Wam, w jaki sposób samodzielnie tworzyć grafiki do Waszych miejsc w Internecie (na bloga, na media społecznościowe), nawet, gdy nie jest się grafikiem! Chcemy przedstawić Wam ciekawe narzędzie, które pozwoli Wam zaoszczędzić pieniądze wydane na grafików, czas, a także uwolni Waszą kreatywność. Jest nim CANVA czyli… najlepszy według nas program online umożliwiający tworzenie projektów graficznych.
Canva zawiera w sobie zdjęcia i szablony, które można wykorzystać do tworzenia grafik. Jednak warto wiedzieć o dwóch serwisach, które zawierają darmowe zdjęcia i ich zbiory są o wiele bogatsze niż Canvy. Są to serwisy Unsplash.com oraz Freepik.com
Czyli możemy zrobić tak – najpierw pobieramy tam dopowiednie zdjęcie, a następnie tworzymy z niego grafikę.
No dobrze, w takim razie, w jaki sposób działa Canva i jak ją wykorzystać?
Zobaczcie na realnym przykładzie i filmie:
Gdy mamy przygotowaną grafikę na bloga lub stronę WWW, warto zmienić nazwę pliku na taką, która będzie zawierała nazwę naszej firmy, marki lub nasze imię i nazwisko. Może również zawierać słowo określające naszą usługę np. „ksiegowosc-bydgoszcz-concepcion.png
Dzięki odpowiedniej nazwie grafiki, roboty Google będą lepiej odczytywały naszą stronę, przez co więcej osób na nią trafi. Mamy nadzieję, że ten prosty instruktaż pozwoli Wam tworzyć Wasze pierwsze, ciekawe grafiki! 🙂