Księgowość, prawo, doradztwo, networking

Jak sprawić, aby Twój blog był poczytny? 3 rzeczy, o których mogłeś nie słyszeć

Poczytny blog, czyli taki, który ludzie chcą odwiedzać i regularnie konsumować zawarte na nim treści, to marzenie wielu blogerów. Nie jest tajemnicą, że tylko część twórców internetowych cieszy się dużym i powracającym zainteresowaniem. To z kolei przekłada się na propozycje biznesowe, kupno produktów czy zamawianie usług. Czym charakteryzują się ich blogi? Jak sprawić, żeby i Twój blog również stał się takim miejscem? Omawiamy 3 ważne rzeczy, o których mogłeś nie słyszeć.

1. Kwestie techniczne

  • Szybkość ładowania strony WWW

Nie ma co ukrywać – cierpliwość nie jest mocną stroną internautów. Jeżeli mają czekać nawet kilka sekund, aż załaduje im się strona z Twoim nowy wpisem, wolą w tym czasie powrócić tam, skąd na nią trafili (np. na Facebooka). Czekając, aż załaduje im się strona, założą, że coś jest z nią nie tak. Żal im czasu. Chcą mieć wszystko szybko.

To tylko kulturowy aspekt tego punktu.

Jest również inny. Szybkość stron ma bezpośredni wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania Google oraz na konwersję (sprzedaż). Nie tylko realni ludzie, ale również roboty Google wchodzą na Twoją stronę i ją analizują. Page speed jest jednym z czynników, który wpływa na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Jeżeli więc w swoim wpisie blogowym wspominasz o jakimś produkcie lub usłudze, którą sprzedajesz lub polecasz – lepiej, żeby Twoja strona śmigała!

Poprawianiem szybkości strony zajmują się programiści i/lub agencje SEO (pozycjonowania).

  • Responsywność

Zdecydowana większość (bliska 100%) użytkowników przeczyta Twój wpis na smartfonie. Spraw więc, aby Twój blog i strona WWW prawidłowo się tam wyświetlał. Aby wszystko było intuicyjne, proste, wyraźne i użyteczne.

2. Kwestie wizualne

Tak, dobrze widzisz. Kwestie wizualne są nad merytoryką! Niestety, żyjemy w takich czasach i możesz się z tym spierać, lub temu ulec. Blog ma być wizualnie dopracowany, na co wpływają zdjęcia, grafiki, logo, spójność, a nawet szablom WordPressowy, na którym jest on osadzony. Wybierając więc osobę lub firmę, która będzie ten projekt realizowała, znajdź kilka blogów, które Ci się podobają i prześlij im na wzór. Możesz też wybrać z portfolio firmy taki, który będzie Ci się najbardziej podobał.

Jeżeli chodzi o grafikę – nie warto na niej zbytnio oszczędzać, bo jest to INWESTYCJA, nie koszt. Pamiętaj, że atrakcyjny blog będzie chętniej odwiedzany 🙂

Czytelne wpisy

Lubisz czytać teksty, które są zbite w jedną dużą całość, nie mają enterów, ani żadnych wyróżników? Chyba nikt nie lubi 😉 Odpowiednie formatowanie tekstu to kolejny element sukcesu blogerskiego. Stosowanie akapitów, listingów (wymienianie kolejnych punktów), nagłówków, pogrubień, dołączanie zdjęć, grafik i filmów, ma ogromny sens. Porządnie sformatowany tekst wywoła chęć przeczytania go.

3. Merytoryka

Tak, dobrze widzisz! Jeżeli te dwa powyższe elementy (kwestie techniczne i kwestie wizualne) nie zostaną spełnione, nikt nie dotrze do nawet najwyższej jakości merytoryki, choćbyś odkrył w nich złotego Graala. Niewiele osób przeczyta to, co piszesz, gdy będą musieli długo czekać na załadowanie strony, po wejściu na nią okaże się, że nieprawidłowo wyświetla się na smartfonie, powala brakiem estetyki, a napisany tekst będzie zbity i nieczytelny.

Jeżeli przez te elementy przebrniesz, to oczywiście – merytoryka jest bardzo ważna. Dzielenie się wiedzą na zasadzie edukowania internauty z tego, co Ty już wiesz, ma ogromny sens. Im więcej przeżyłeś, przeszedłeś i rozwiązałeś problemów, tym bardziej przyciągniesz ludzi, którzy skorzystają z Twojej wiedzy. Niektórzy z nich stwierdzą, że to, co napisałeś, jest dla nich tak czy owak zbyt abstrakcyjne, a potrzebują tego, o czym piszesz. Może być to krok do współpracy z Tobą lub kupna Twoich usług/produktów. Tego właśnie życzymy Ci z całego serca!

 

Zapisz się

Do naszego newslettera
Bądź na bieżąco z nowościami w Concepcion i odbierz rabat 10% na pierwszą konsultację podatkową.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, m.in. newslettera, w tym pocztą elektroniczną, na udostępniony przeze mnie adres elektroniczny, od CONCEPCION Sp. z.o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, przy ul. Kasztanowa 32/15, NIP: 9671361439, REGON:31622051, KRS: 0000526305 zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.). Wiem, że zgodę tę mogę w każdej chwili cofnąć.