Jak prowadzić bloga firmowego?
Jednym z najbardziej skutecznych narzędzi marketingowych jest dobrze wypozycjonowany i użyteczny, nazywany z angielskiego, content marketing. Dzięki prowadzeniu działu blogowego, można poprawić indeksowanie swojej strony i pozytywnie wpływać na swój wizerunek, jako specjalisty w danej dziedzinie.
Dodanie bloga do strony internetowej jest świetnym sposobem zarówno na nawiązywanie, jak i utrzymanie długofalowego kontaktu z klientami.
Większość firm postrzega blog jako dodatkowe, wizerunkowe narzędzie, posiadające duży potencjał sprzedażowy. Niektórzy przedsiębiorcy sądzą jednak, że prowadzenie bloga dla firm jest zbyt czasochłonne, a ciągłe wymyślanie pomysłów na posty i udoskonalanie jakości ich treści, nie jest warte wysiłku. Nic bardziej mylnego! Prawda jest bowiem taka, że wielu firmom udało się osiągnąć sukces dzięki przemyślanym i dobrze rozprowadzanym treściom.
Korzyści z prowadzenia bloga firmowego
Wizerunek ekspertaBlog firmowy jest tzw. kanałem Owned Media, czyli narzędziem komunikacyjnym, nad którym firma sprawuje 100% kontrolę. Daje niepowtarzalną możliwość promowania swoich produktów i usług. Ponadto poprzez dzielenie się wiedzą, zwłaszcza tą niszową, pozwala budować wizerunek eksperta.
Zaufanie i lojalna społeczność
Autorskie, wartościowe wpisy na blogu pozwalają wyróżnić się na tle konkurencji. Można w ten sposób zdobyć zaufanie wśród swoich klientów oraz zbudować dość dużą grupę, która będzie do nas częściej zaglądać. To doskonałe miejsce spotkań stałych i potencjalnych klientów z naszą marką.
Pozycjonowanie
Wykorzystanie kwestii technicznych jest kolejną zaletą prowadzenia firmowego bloga, bowiem wyszukiwarki lubią blogowe wpisy. Jeśli odpowiednio zoptymalizujemy nasze teksty, to wpłynie to w dużym stopniu na pozycjonowanie firmowej strony.
Dodatkowe linki zewnętrzne
Teksty o wysokiej jakości cieszą się dużą sympatią wśród czytelników. Dlatego należy dokładać starań, aby blog cechował się wysokim poziomem, wówczas możemy liczyć na udostępnienie naszych treści, czyli dodatkowe linki zewnętrzne, które mają wpływ na pozycję naszej strony w Google.
Możliwość bezpośredniej komunikacji w komentarzach
Jeżeli zdecydujemy się na opcję komentowania wpisów, możemy odpowiadać na nurtujące naszych przyszłych klientów pytania, a efekt blogowania będzie bardziej autentyczny a treść będzie można dopasowywać do potrzeb internautów.
Możliwość prowadzenia firmowych kampanii
Początkowo szanse są niewielkie, ale wraz z rozwojem naszej strony nasz głos coraz bardziej się liczy; można zorganizować ankietę na większej grupie osób lub otrzymać więcej zgłoszeń do konkursu.
Kluczem do sukcesu bloga biznesowego jest dostarczanie cennych treści czytelnikom.
Pisanie bloga firmowego o tym, jest najprostszym sposobem na zdobycie uznania wśród czytelników.
Wpisy na blogu firmowym powinny być krótkie, a treści maksymalnie skondensowane. Najlepszą praktyką jest pisanie bloga firmowego z zachowaniem regularności, np. raz w tygodniu. Należy wybrać jeden, stały dzień na publikowanie wpisów i starać się w tym dniu zamieszczać nowe treści. Wyszukiwarki indeksują i śledzą nowe treści – im częściej aktualizujemy swój blog i witrynę, tym wyższe są nasze rankingi, a tym samym wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania w Google.
Podsumowanie
Wpis na Facebooku żyje najwyżej jeden dzień i to na ogół tylko w obrębie naszych fanów. Artykuł na blogu firmowym może mieć o wiele dłuższy żywot, bo nawet kilka lat, a odbiorcami są dosłownie wszyscy zainteresowani danym tematem internauci. Warto więc się zastanowić, czy nie lepiej rozwinąć posty w pełnowartościowe artykuły?