Jak napisać dobrą ofertę produktu lub usługi? cz 1
Wielu przedsiębiorców popełnia podobne błędy podczas opisywania swoich produktów lub usług. Opisują głównie aspekty techniczne, takie jak rozmiar, kolor, specyfikację techniczną. Używają tych samych określeń, co wszyscy.
Nikogo nie interesują cechy Twojego produktu (o ile nie sprzedajesz dywanów lub innych rzeczy na wymiar) ani to, że Twoja usługa jest szyta na miarę. Ludzie chcą mieć więcej czasu, więcej pieniędzy, być bardziej atrakcyjni, zdobywać kompetencje i mieć lepsze życie. Niech opis produktu lub usługi daje im to, czego pragną.
W jaki sposób oszczędzasz CZAS swojego klienta?
Dzisiejsi konsumenci to osoby zabiegane, zajmujące się kilkoma sprawami na raz. Na komputerze mają pootwierane mnóstwo zakładek. Dużo pracują, po pracy zajmują się dziećmi, nie mają kiedy chodzić do sklepów lub zajmować się hobby. Dlatego ważne jest wskazywanie oszczędności czasu jako nadrzędnej cechy Twojego produktu lub usługi. CZAS to wartość, której nik z nas nie odzyska, a każdy pragnie mieć.
Twoja firma zajmuje się pośrednictwem w wynajmie nieruchomości?
Opisz, jak wiele czasu i nerwów z lokatorami Twój klient zyska, gdy będziecie się nimi Wy zajmowali.
A może sprzedajesz ubezpieczenia?
Napisz, jak wiele czasu trwa ponowne zarobienie pieniędzy na zniszczony sprzęt, mieszkanie czy zdrowie. Co innego, gdy ma się ubezpieczenie, oczywiście. Wtedy można wrócić do poprzedniego stanu w kilka dni (w przypadku majątku) lub leczyć się u specjalistów od razu, dzięki czemu znacznie szybciej odzyskać zdrowie.
Sprzedajesz kosmetyki?
Napisz, jak wiele czasu kobieta spędzi w Rossmanie szukając trafionych kosmetyków. Kupuje jeden – nie pasuje, ale szkoda wyrzucić. Kupuje drugi – znowu pudło. Natomiast jak Ty jej doradzisz, to TEN ODPOWIEDNI będzie miała je znacznie szybciej. Nie wspominając już o tym, że jest znacznie lepszej jakości oraz bardziej wydajny.
CZAS to wartość, na której ogromnie zależy Twoim klientom. Niech Twoja oferta będzie obietnicą uwolnionego dzięki Tobie czasu.
Jaki rozwiązujesz problem? Skup się na nim
Drugim ważnym elementem w treści oferty jest problem, jaki rozwiązujesz. Nasza firma ściąga z przedsiębiorców ciężar znajomości księgowości, śledzenia nowych przepisów, pamiętania o terminach. My nie tylko prowadzimy księgowość – bierzemy za mnóstwo działań odpowiedzialność – aby wszystko było wysłane w terminie do odpowiednich instytucji, aby przedsiębiorca był poinformowany i poinstruowany, co musi zrobić samodzielnie.
Oszczędzamy głównie czas naszych klientów – bycie na bieżąco z księgowością i znajomość rachunkowości oznaczałoby, że przedsiębiorca musiałby rezygnować z wielu czynności operacyjnych w swojej firmie, a czasem nawet z pozyskiwania nowych klientów. Ponadto w przypadku niektórych podmiotów, księgowość musi być prowadzona przez profesjonalną firmę – takie są wymogi.
Inne problemy, które rozwiązują firmy:
“za długo ładują mi się programy, marnuję czas w pracy” -> nowy, szybszy komputer
“nie radzę sobie z kontrolowaniem wszystkiego, co piszą o mojej firmie w internecie” – wykaz wszystkich wzmianek o firmie lub usłudze w jednym miejscu
“mój pies niesamowicie ciągnie mnie na spacerze” – nauka posłuszeństwa i/lub szelki dla psa
“moja firma ma za mało zapytań o usługi” – promocja w Google, promocja w mediach społecznościowych
Opisuj problemy swoich klientów oraz podawaj realne przykłady, w jaki sposób Twoje produkty lub usługi je rozwiązują
W tym artykule podajemy, jakie dwa najważniejsze elementy powinna mieć oferta: informacje na temat tego, w jaki sposób Twój produkt lub usługa oszczędza CZAS klienta oraz jaki PROBLEM rozwiązuje. W kolejnym artykule napiszemy Wam o tym dlaczego treść oferty powinna odwoływać się do norm socjalnych oraz jak budować wiarygodność.