Księgowość, prawo, doradztwo, networking

Czym jest SXO i dlaczego jest takie ważne?

Marketing internetowy ciągle się rozwija i dostosowuje się do algorytmów, potrzeb rynków oraz użytkowników. Aby poradzić sobie z nowymi trendami, metody dzięki którym nasza strona znajdzie uznanie w oczach zarówno odbiorców, jak i Googlebotów, są nieustannie udoskonalane. Marketingowcy ciągle wymyślają zupełnie nowatorskie rozwiązania, stanowiące odpowiedź na stale zmieniające się warunki.

Jedną z niech jest właśnie SXO, czyli nowy sposób tworzenia strony internetowej, łączący wiele najważniejszych elementów. SXO, czyli Search Experience Optimization, jest połączeniem dwóch słów – SEO i UX i stanowi działania SEO połączone z działaniami on-site, mającymi wpływ na wrażenia użytkowników.

Upraszczając, w tym działaniu chodzi o to, aby skuteczne SEO połączyć ze skuteczną sprzedażą na stronie internetowej.

Dobre, wysokie wyniki SEO oraz wszelkie działania mające wpływ na wysoki współczynnik konwersji, to właśnie SXO. SXO wyróżnia się zasadniczo kompleksowym działaniem na stronie i poza nią. W ten sposób można maksymalnie przyciągnąć uwagę użytkowników w ramach ruchu organicznego z wyszukiwarki Google. Można to osiągnąć poprzez dostarczenie merytorycznej treści, niezbędnych informacji, a także utrzymanie ich uwagi odbiorców, a w konsekwencji skłaniamy odbiorców do działania.

Cokolwiek piszemy, piszmy to przede wszystkim z myślą o użytkownikach i klientach.

Trzeba ustalić, jakich informacji poszukują nasi potencjalni klienci i dostarczyć im je w postaci wysokojakościowych, poprawnych i unikalnych wpisów i artykułów. SXO to strategia marketingowa, której celem jest zarówno odpowiednie wypozycjonowanie e-sklepu w wyszukiwarkach, jak i zapewnienie użytkownikom jak najlepszych doświadczeń podczas eksploracji strony.

Projektowanie stron internetowych polega bowiem nie tylko na tworzeniu ładnych witryn, ale na tworzeniu witryn łatwych w obsłudze i nawigacji.

Realizacja strategii SXO składa się z kilku kroków:

1) optymalizacja serwisu pod względem UX, w szczególności poprawa szybkości ładowania się strony, usprawnienie nawigacji, dodanie danych kontaktowych, maksymalne uproszczenie procesu zakupowego (minimalizacja liczby kroków),

2) pozycjonowanie, na które składa się m.in. optymalizacja meta danych i contentu na stronie oraz link-building,

3) systematyczna analiza atrakcyjności i adekwatności treści, tj. opisów kategorii, produktów; ważne, by były zrozumiałe dla odbiorcy,
ułatwianie użytkownikowi podjęcia działania, na którym nam zależy – w przypadku sklepu internetowego będzie to dodanie produktu do koszyka.

Jakie korzyści zapewnia SXO?

– większe zadowolenie odbiorców,
– wzrost lojalności klientów,

– wyższy wskaźnik konwersji.

Dobrze zaplanowana strategia SXO na pewno znajdzie swoje odzwierciedlenie zarówno we wzroście poziomu konwersji, jak i mniejszej liczbie porzuconych koszyków. Podsumowując, SXO jest zbiorem działań, które mają w efekcie w znacznym stopniu podnieść skuteczność witryny internetowej, a to dla e-sklepów oznacza zwykle wyższą sprzedaż. Jeżeli więc zależy nam na wzroście konwersji, wskazane jest baczne przyjrzenie się tej strategii.

 

Zapisz się

Do naszego newslettera
Bądź na bieżąco z nowościami w Concepcion i odbierz rabat 10% na pierwszą konsultację podatkową.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, m.in. newslettera, w tym pocztą elektroniczną, na udostępniony przeze mnie adres elektroniczny, od CONCEPCION Sp. z.o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, przy ul. Kasztanowa 32/15, NIP: 9671361439, REGON:31622051, KRS: 0000526305 zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.). Wiem, że zgodę tę mogę w każdej chwili cofnąć.