Co to jest lead magnet?
-Lead magnet to darmowy materiał stanowiący wartość dla potencjalnego Klienta, która oferowana jest w zamian za adres e-mail lub inne dane kontaktowe. Jest to narzędzie marketingowe zwiększające nasze szanse na pozyskanie nowych Klientów. W pewnym sensie jest to nagroda oferowana potencjalnemu klientowi określoną wartość, w zamian za informacje kontaktowe. Czyli idealna transakcja WIN – WIN.
Główny cel lead magnets, to maksymalizacja liczby potencjalnych klientów, których będziemy informować o naszej ofercie. Zatem jest to pierwszy krok w procesie optymalizacji wartości klienta.
Zwykle lead magnets przybierają formę zachęt takich, jak:
– e-book,
– poradnik,
– lista kontrolna w pdf,
– video,
– dostęp do webinaru.
Uzyskanie adresu e-mail potencjalnych klientów jest bardzo cenną transakcją. Można bowiem z dużym prawdopodobieństwem przekształcić ich w klientów, wykazujących zainteresowanie naszą ofertą. Daje to nam możliwość edukowania ich i kierowania do nich naszych reklam.
Musimy jednak ciągle mieć na uwadze, że e-mail jest rzeczą bardzo osobistą. Potencjalni klienci niezbyt chętnie udostępniają nam adres e-mail. Dlatego należy stosować odpowiednie dobrej zachęty, aby polubili naszą markę.
Zdobywając dzięki bezpłatnej ofercie potencjalnych klientów, wzbudzamy ich zainteresowanie ofertami płatnymi i pozytywnie rozpoczynamy współpracę. Dlatego właśnie warto oferować coś “za free”.
Jaki powinien być lead magnet?
Na pewno powinien być związany tematycznie z branżą, w której działamy. Sam fakt, że potencjalny klient odwiedza naszą stronę www świadczy o tym, że ta branża jest dla niego interesująca.
Czym cechuje się dobry lead magnet:
– rozwiązuje faktyczny problem – jeśli lead nie rozwiązuje faktycznego problemu potencjalnego klienta, lub jeśli nie daje mu czegoś, czego on naprawdę by sobie życzył, to po prostu nie działa,
– jest w stanie zapewnić wysoką wartość – dobry lead magnet powinien mieć wysoką wartość rzeczywistą,
– jest konkretny – nie warto tworzyć lead magnet na temat czegoś ogólnego; im bardziej konkretnie podchodzimy do oferowanej wartości, tym lead magnets lepiej konwertuje,
– jest dostępny natychmiast – będzie działał najlepiej, gdy można go pobrać jednym kliknięciem zaraz po wprowadzenie adresu e-mail, gdyż większość z nas uwielbia natychmiastową satysfakcję,
– kreuje nasz wizerunek jako eksperta w branży, pokazując naszą specjalistyczną wiedzę,
– demonstruje wyjątkowość naszej propozycji sprzedaży –odbiorcy powinni być przekonani, że warto kupować od nas, a nie od naszej konkurencji.
Jeśli użytkownik oglądający stronę WWW zostawi na niej swój adres email, może np. otrzymać prezent w formie darmowego kalendarza do samodzielnego druku. To świetny i prosty pomysł. Warto więc wcześniej zaplanować jego projekt i oferować do pobrania nie później, niż w grudniu. To najlepszy moment, na zdobycie uwagi i zainteresowania odwiedzających naszą stronę.
Kalendarz powinien nawiązywać do tego, czym się zajmujemy i zawierać logo naszej firmy. Użytkownik przez cały rok będzie miał w podświadomości naszą firmę. Jest to dyskretna, ale niezwykle efektywna reklama. Warto udostępnić go w ogólnie dostępnym pliku i łatwym do wydruku formacie.
Ludzie kochają również wszelkiego rodzaju rabaty i otrzymywanie rzeczy za darmo.
Wiele osób uważa, że podanie adresu e-mail, to niezbyt wysoka cena, jeśli daje to możliwość zaoszczędzenia na zakupach. Bony rabatowe wydają się być doskonałym pomysłem, lecz ich rozdawanie kryje w sobie pewnego rodzaju pułapkę. Może bowiem zdarzyć się taka sytuacja, że kandydat na klienta pozostawia na stronie swój adres email, po czym realizuje w trakcie pierwszego zakupu i… znika jak kamfora.
Podsumowując można stwierdzić, że podstawowym zadaniem lead magnet jest zmiana osoby jedynie przyglądającej się naszej ofercie w klienta, który pozwala nam rozwijać nasz biznes i zarabiać na nim. Wyłącznie od nas samych zależy, jakie pomysły wykorzystamy, aby stały się one skutecznym wabikiem mogącym zachęcić leada do korzystania z naszych usług.