3 rodzaje treści, które budują zaangażowanie w mediach społecznościowych
Tworzenie wzbogacających markę treści jest dziś w zasadzie jedynym sposobem, aby zostać zauważonym w sieci.
Wiele osób twierdzi, że w mediach społecznościowych chodzi szczególnie o bardzo ważne interakcje między ich użytkownikami.
A to już jest niezwykle istotne w kwestii budowania zaangażowania w media społecznościowe w obrębie naszych profili biznesowych.
Przede wszystkim należy zastanowić się i wypunktować, jakie treści są najbardziej angażujące i które z dużym prawdopodobieństwem przyczynią się do generowania ruchu. Z całą pewnością będą to następujące zagadnienia:
1. Edukacja
Treści edukacyjne dostarczają klientom informacje o naszych produktach, jak również instrukcje, jak najlepiej z nich korzystać; efektem końcowym tworzenia tego rodzaju treści jest zaufanie i budowanie relacji.
Przykład: Przedsiębiorca, który prowadzi firmę zarządzającą najmem może podkreślać, jakie są realne potrzeby lokatorów w stosunku do wyobrażeń właścicieli. Dzieląc się w ten sposób swoim doświadczeniem daje właścicielowi do myślenia, który może zechcieć skorzystać z jego usług, zamiast samodzielnie zabierać się za szukanie lokatorów.
2. Rozrywka
Zupełnie bez jakiegokolwiek uzasadnienia wiele osób uznaje, że treści rozrywkowe nie służą praktycznemu celowi; tymczasem udostępnianie treści w celach rozrywkowych stwarza wskazane ze wszech miar poczucie powiązania; widząc treści rozrywkowe, odbiorcy czują więź z Twoją marką; pozwala to budować pozytywne relacje i przyczynia się do udostępniania w mediach społecznościowych oraz zwiększania ilości komentarzy. Ważne jest, aby treści rozrywkowe dotyczyły naszego biznesu, a nie np. były udostępnionym materiałem zabawnych kotków.
3. Konwersja
Pamiętajmy, że po to prowadzimy nasze profile i kanały w mediach społecznościowych, po to przeznaczamy na nie czas i pieniądze, aby nam się to zwróciło z nawiązką – aby doprowadzić do konwersji.
Treści tego typu komunikatów mają na celu wywołanie chęci odpowiedzi na wezwanie do działania. Można to osiągnąć poprzez opowiadanie historii lub inne metody, mające za zadanie generowanie konwersji. Może to być np. pobranie e-booka, zasubskrybowanie biuletynu e-mailowego, przekazanie informacji kontaktowych przedstawicielowi. W idealnym scenariuszu konwersja to kupno produktu lub usługi z linku, który umieściliśmy w poście.
Jak zwiększyć zaangażowanie w social media?
Zbudowanie zaangażowanej społeczności wokół Twojej marki wymaga dużo czasu i energii, ale jest to gra warta świeczki. Wyróżnienie się w Internecie jest w dzisiejszej rzeczywistości trudniejsze, niż kiedykolwiek wcześniej. Odpowiednio przygotowana treść przyczynia się do nawiązania kontaktu z klientami w sposób naprawdę wyjątkowy. Buduje ona zaufanie i przekazuje czytelnikom niezbędne informacje. Publikowane treści powinny być pouczające i ekscytujące, a to może mieć znaczący wpływ na wyniki Twojej firmy. Dobre zaangażowanie polega na tym, aby Twoje treści w mediach społecznościowych rezonowały z odbiorcami docelowymi. Oznacza to, że publikujesz dokładnie takie treści, jakich poszukują Twoi odbiorcy.
Oczywiście oznacza to inne rozumienie poszczególnych rodzajów treści dla każdej platformy mediów społecznościowych.
I tak:
– Na Facebooku możesz publikować zarówno długie historie, jak i krótkie posty.
– na Instagramie kluczowe dla zdobycia zaangażowania są Hashtagi, szczególnie te najbardziej popularne,
– na Twitterze – udział w czatach i zwykła rozmowa z ludźmi może w znacznym stopniu zwiększyć Twoje zaangażowanie.
– W każdym z tych miejsc sprawdzą się filmy, najlepszym jednak na to miejscem jest oczywiście kanał na YouTube.
Media społecznościowe od dłuższego już czasu są ważnym narzędziem marketingowym, które bez dwóch zdań należy uwzględnić w planach promocyjnych. Działalność w mediach społecznościowych jest podstawowym sposobem komunikacji z klientami obecnymi i potencjalnymi.
Ci, którzy z niewiadomych powodów rezygnują z wykorzystywania potencjału mediów społecznościowych, skazują się na odgrywanie niewielkiego znaczenia w poszczególnych dziedzinach, gdyż z góry pozbawiają się najbardziej efektywnego sposobu dotarcia do dzisiejszego odbiorcy.